Бизнис план

Што е бизнис план?

 

Бизнис планот е опис на бизнисот што сакате да го започнете. Тоа е исто така план за тоа како имате намера да го водите и развивате.

Откако ќе направите бизнис план, ќе имате одлично познавање на деловниот свет – светот во кој лежи вашата иднина.

Бизнис планот ги собира сите делови од деловните подготовки и вашето општо животно искуство од значење за вашиот бизнис. Тоа придонесува за поуредено уредување на претпријатието-корисно за претприемачот, неговото/нејзиното семејство, личната мрежа, консултанти и извори на финансии.

 

Вие не треба да го гледате бизнис планот како последна изјава за вашиот бизнис. Наместо тоа, треба да ја гледате повеќе како платформа од каде што добивате пристап до деловниот свет. Тоа е динамичен свет, така што вашите планови за вашиот бизнис мора да бидат динамични.

 

Изработката на бизнис план служи за многу цели:

  • Помогнете да се структурираат и реализираат вашите визии
  • Соберете знаење и привлечни информации
  • Олеснување на рамка за подобри деловни одлуки
  • Убедете го семејството, банките и другите инвеститори дека вреди да се инвестира
  • Доказ за посветеност
  • Основа за подобро советување

 

 9 чекори за стартување

Најдобар начин да започнете мал бизнис е да напишете бизнис план. Кога пишувате бизнис план, ќе бидете принудени да разгледате многу прашања за стартување.

Колку повеќе знаете за деловните прашања за стартување, толку подобро ќе настапите и ќе станете побогати.

Прашањата за стартување бизнис план се собрани под следните девет наслови:

  1. Деловен концепт

Добра идеја е само добра деловна идеја ако сте во можност да заработите доволно пари од неа за да живеете независно.

Откако ќе добиете идеја, во повеќето случаи треба да се прилагоди и понатамошен развој пред да се претвори во комерцијален концепт.

 

  1. Лични ресурси и цели

Водењето ново формирана компанија е многу лична работа, бидејќи нејзиниот сопственик е типично единствениот присутен во компанијата. Затоа, важно е да си потенцирате и на себе и на другите дека навистина поседувате капацитет и ресурси неопходни за водење бизнис.

 

  1. Производ/услуга

Производот или услугата што ја нудите е крвотокот на вашиот бизнис. Затоа, важно е да се анализираат неговите различни аспекти. Посебно внимание треба да се посвети на она што клиентите го бараат од производот или услугата.

 

  1. Опис на пазарот

Пред да бидете во можност да извршите какви било активности за продажба или маркетинг, треба да го идентификувате пазарот во кој сакате да навлезете. Добар маркетинг резултат бара темелен увид на пазарот и клиентите.

 

  1. Продажба и маркетинг

Продажбата и маркетингот се ваши алатки за да им пристапите на потенцијалните клиенти со цел да го зголемите интересот за вашиот производ или услуга. Дали да објавувате реклами на локални весници, да испраќате пораки, да изработувате решение за Интернет или да присуствувате на меѓународни саеми, целосно зависи од тоа што продавате и на кој профил на клиент сакате да пристапите.

 

  1. Практично организирање на вашиот бизнис

Треба да го опишете секојдневното работење на вашата компанија и исто така да ги земете предвид трошоците за уредување и водење на вашиот бизнис.

 

  1. Развој на бизнис

Тешко е да се размислува 3-4 години однапред, дури и пред да започне вашиот бизнис. Меѓутоа, би било предност доколку вие, во оваа рана фаза, ги замислите контурите на уште поголема и поинтересна компанија од онаа со која започнувате.

 

  1. Буџети

Колку се поконкретни плановите, толку е полесно да се разработат буџетите. Буџетите исто така ќе придонесат за конкретизирање на плановите и во ред е да се вратите назад и да ги смените плановите доколку буџетите се покажат како нереални.

 

  1. Финансирање

Финансирањето на вашиот бизнис може да се изврши на повеќе начини, во зависно од типот на финансирање кој ќе го изберете со вашиот финансиски консултант изработете финансиски проекции на краток и долг рок.

 

ДИНАМИЧЕН БИЗНИС ПЛАН

Во моментот кога ќе завршите со пишување на бизнис планот, тој ќе содржи застарени информации. Секој пат кога добивате нови информации во една област, тоа влијае на друга област во планот.

Затоа, треба да го разгледате деловниот план како димичен процес, а не како конечен.